Col·laboració amb la Fundació Gran Teatre del Liceu: Projecte Òpera participativa "El Monstre al laberint "

L’òpera participativa és un projecte que té com objectiu promoure la passió per les arts als estudiants de secundària vers el gènere de l’òpera i participar activament en un espectacle.

El Monstre en el Laberint té com objectiu portar l'opera a través de la música, la interpretació i el moviment als estudiants d'Educació Superior Obligatòria i estudiants de secundaria.

L’òpera "El  Monstre al  Laberint" és una reinterpretació del mite de Teseu i el Minotaure a partir d'una creació col·lectiva i participativa en la qual centenars de joves cantaires de diversos centres educatius de la ciutat de Barcelona comparteixen escenari amb professionals de la música i de les arts escèniques. És  una  història  de  superació i supervivència  que ens  porta a situar l’acció a l’actualitat creant un paral·lelisme amb  les  problemàtiques migratòries i persones refugiades que tant estan afectant a la nostra societat.

L'experiència artística global que viuran els joves en primera persona serà molt positiva i impactant. La temàtica de l'obra i la interpretació que n'ha fet en Paco Azorín, permeten desenvolupar un projecte de formació integral que implica diversos àmbits de coneixement, més enllà de l'artístic i musical i presa de consciencia de la realitat actual.

La Fundació  Bosch  Aymerich, dins els seus àmbits d’actuació, té per objecte l’educació i la cultura. Així, el passat 21 de febrer es va signar el conveni de col·laboració amb la Fundació del Gran Teatre del Liceu.

L’acte va comptar amb la presència de na  Elena Cabarrocas,  Patrona i d’en Rafael Faus, Gerent per part de la Fundació Bosch  Aymerich i d’en Valentí Oviedo, Director General i na Helena Roca,  Directora de Patrocini, Mecenatge i Esdeveniments per part de la  Fundació del Gran Teatre del Liceu.

En aquesta edició hi participen 700 alumnes d’ESO i Batxillerat, 20 centres, 50 membres del  cor embrió  infantil del  Cor  Oriol  Martorell, 50 membres del cor embrió de  joves del Cor Bruckner i 50 membres del cor embrió d’adults de la Coral Càrmina.

L’estrena de l'òpera prevista per al dia 24 de març i les funcions corresponents s'han vist cancel·lades , donades les mesures de seguretat que ha establert la Generalitat de Catalunya envers la prevenció al coronavirus, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha demanat la suspensió de totes les activitats que organitzin els centres educatius que no siguin lectives o curriculars, que es facin fora del centre i que impliquin a alumnat de diversos centres de foma simultània.