Conveni amb Fundació Gresol - Projecte Home Catalunya : Projecte Horitzó 2022

Projecte Home Catalunya és una Organització No Governamental fundada l’any 1995 que promou l’autonomia de les persones a través del tractament, la prevenció i la sensibilització de les addiccions a Catalunya. Han ajudat més de 22.000 persones amb problemes d’addicció. Són un equip de 160 professionals, entre treballadors i voluntaris amb centres a Barcelona, Montgat, Montcada i Reixac, Tarragona, Tremp, Tortosa i Balaguer.

La visió de l’entitat és millorar l’eficàcia en l’atenció, el tractament i la reinserció sociolaboral de les persones amb addiccions i les seves famílies, així com també dur a terme una major prevenció de les addiccions a Catalunya, amb voluntat innovadora i inclusiva, econòmicament sostenible i amb més capacitat d’incidència i transformació social.

Amb el Projecte Horitzó 2022, l’entitat Projecte Home Catalunya, vol culminar un procés d’innovació per a ser més eficients en l’abordatge de les addiccions.

Els objectius específics en que es concreten les línies mestres del Projecte Horitzó 2022 són el creixement consolidat a Catalunya, augmentar el coneixement de l’organització en la societat catalana, augmentar l’abast social, millorar l’autoconeixement de l’entitat i aprofundir en la gestió del coneixement.

Imatge cedida per Projecte Home Catalunya

El cronograma d’actuacions s’estructura en quatre anys fins arribar a l’any 2022.

L’any 2019, ha estat un any de diagnosi en el qual s’ha implementat un pla estratègic de millora dels sistemes d’informació de l’entitat, s’ha desplegat el Servei d’Atenció a les Addiccions a la demarcació de Lleida-Pirineus, concretament a la població de Balaguer, i s’ha reforçat el Servei de Primeres Atencions a Barcelona.

Imatge cedida per Projecte Home Catalunya

L’any en curs tenia com a objectiu les següents actuacions: consolidar el Servei d’Inserció Sociolaboral al territori, enfortir la prevenció universal també al territori i reforçar tots els equips augmentant el personal de l’entitat. L’impacte de la pandèmia de la COVID-19 ha obligat a l’entitat a fer front a noves necessitats per tal d’adaptar els diferents programes i serveis a la nova realitat en un context de crisi sanitària, social i econòmica.

Per l’any 2021 està previst desplegar un Pla de Comunicació, consolidar el Servei d’Atenció de les Addiccions a Lleida-Pirineus (Balaguer) i iniciar la prospecció a la demarcació de Girona per la creació l’any 2022 del Servei d’Atenció de les Addiccions a aquesta demarcació.

La Fundació Bosch Aymerich amb el seu compromís amb labor de Projecte Home Catalunya i amb l’àmbit de la salut i l’educació, ha signat un conveni de col·laboració amb Projecte Home per contribuir en aquest Projecte Horitzó 2022  d’innovació per a l’eficiència l’abordatge a les addiccions. La signatura del conveni va tenir lloc  el passat dia 25 de març de 2020 i va comptar amb la presència de na Elena Cabarrocas, Patrona, d’en Antonio Bosch, Patró i d’en Rafael Faus, Gerent de la Fundació Bosch Aymerich i d’en Oriol Esculies, Director de Projecte Home Catalunya i d’en Jordi Feu, Director de l’Àrea de Gestió i Comunicació de Projecte Home Catalunya.