Conveni de Col·laboració Càtedra Jurídica d'Empresa Familiar Bosch Aymerich

La Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) va néixer l’any 1997 amb l’objectiu d’oferir una formació universitària de qualitat i promoure la recerca com a servei a la societat. Lligada al món empresarial i amb un marcat caràcter internacional, imparteix setze graus, una trentena de dobles titulacions internacionals i una àmplia oferta de programes de postgrau als seus dos campus, situats a Barcelona i Sant Cugat.

La Fundació Bosch Aymerich ha signat un conveni de col·laboració amb la UIC Barcelona per crear la Càtedra Jurídica d'Empresa Familiar Bosch Aymerich, amb la voluntat d'aprofundir, des d'una perspectiva jurídica, en l'estudi de la problemàtica de la successió de l'empresa familiar. La càtedra, que s'integrarà a la Facultat de Dret de la UIC Barcelona, neix amb l'objectiu de proposar reformes legals que contribueixin a enfortir l'estatut jurídic de l'empresa familiar amb especial atenció a la complexitat del fenomen successori.

En l’actualitat, l’empresa familiar representa el 88,8% de l'economia productiva de l'Estat, el 57,1% del PIB i concentra el 66,7% de l'ocupació. Un dels moments crítics del seu cicle vital és la successió, moment en el qual es posen a prova els diferents mecanismes jurídics implementats per tal d’assegurar-ne el relleu. Per això, la càtedra estudiarà la seguretat jurídica i la problemàtica de la successió des de l’àmbit civil, mercantil i tributari amb la finalitat d’evitar posar en risc la continuïtat de l’empresa.

El projecte de recerca, que estarà dirigit pel Dr. Jordi de Juan, es desenvoluparà en dues fases: una primera anàlisi de la situació actual de l'empresa familiar a Espanya i les seves perspectives de millora, seguida de l'estudi de diferents solucions adoptades a nivell internacional per a la seva possible adaptació.