FBA Fellows BIST i UIC Barcelona: Nou programa d’impuls per atraure talent en els àmbits de salut i medi ambient

La  Fundació  Bosch  Aymerich impulsa el nou programa FBA Fellows, orientat a la captació de talent científic. Les dues entitats beneficiàries de la iniciativa són el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona). Cadascuna de les entitats incorporarà tres fellows, que desenvoluparan la seva tasca investigadora i docent al llarg dels propers tres anys.

El Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), una institució de reputació mundial que aplega set centres de recerca d’excel·lència (Centre de Regulació Genòmica (CRG), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) ) i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), una universitat jove, dinàmica i amb un prestigi ben establert i creixent.

El conveni signat per la Fundació Bosch Aymerich, el BIST i UIC Barcelonavol donar, amb la figura dels FBA Fellows, un especial impuls a la recerca i la docència d’excel·lència en els àmbits de la salut —en particular, de la medicina de precisió— i del medi ambient —en concret, de la sostenibilitat, incloent l’energètica.

Aquests són àmbits en els quals des de Catalunya hem demostrat que podem fer aportacions a la frontera del coneixement i on, al mateix temps, convé molt formar professionals punters (metges, arquitectes, i també emprenedors) per a l’economia d’avui i la de demà. D’aquí la necessitat de col·laboració entre centres de recerca i universitat.

La societat actual enfronta reptes complexos en aquests àmbits, dels quals és bon exemple la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la COVID-19. Per abordar-los es requereix d’una perspectiva transversal i multidisciplinària per tal d’impulsar la recerca de frontera i millorar la formació de les noves generacions d’investigadors i de professionals.

Una part important de la recerca del BIST gira, al voltant de dos dels reptes globals fonamentals i interrelacionats en la societat actual: la salut humana i la sostenibilitat mediambiental i energètica.

Per la seva banda, UIC Barcelona centre el focus de la seva recerca en àrees com biomaterials, regeneració de teixits, envelliment, metabolisme, fisioteràpia o polítiques sanitàries, entre d’altres.

La captació dels FBA Fellows es farà mitjançant sengles convocatòries que UIC Barcelona i el BIST llençaran en les properes setmanes. Està previst que els sis nous fellows s’incorporin a les seves posicions entre setembre i desembre d’aquest any.