2025

Fundació Araferma – Reforma integral 3 laboratoris i una aula de música a l’escola Institució Lleida

Més de mig segle arrelats a Lleida. Des de 1967, la prioritat de la fundació ha estat acompanyar les famílies de Lleida en l’educació dels seus fills i filles, oferint un projecte educatiu basat en valors i excel·lència. Ara fan un pas endavant per avançar-se al futur, amb l’objectiu de crear un espai que elevi les activitats acadèmiques i esportives al màxim nivell.

L’octubre de 2022, un grup de pares va constituir-se com a Grup Promotor per liderar el Projecte Estratègic 2028, impulsant la transformació integral i material de l’escola. Amb una petita campanya de fundraising, es van iniciar les primeres millores als espais exteriors durant el curs 22-23. Aquesta iniciativa va donar lloc a la creació de la Fundació Araferma, amb la missió de garantir els recursos necessaris per a aquesta renovació, seguint el llegat dels primers grups de pares que van impulsar el projecte educatiu original.

Durant el curs 23-24, el Grup Promotor va dissenyar un pla integral de millora de l’escola que incloïa la compra dels terrenys i edificis als propietaris,  una operació valorada en 7,8 milions d’euros en total i en la que havia de participar la titularitat:  Institució Familiar d’Educació i la Fundació Araferma.

Actualment, el Grup Promotor amb el suport de la Fundació Araferma, està duent a terme una campanya de fundraising amb la participació de grans i petits donants, amb l’objectiu  d’aixecar prop de 2,3 M€ per fer front a les següents fases d’execució:

FASE 1: Modernització de les instal·lacions esportives i arranjament exteriors: 800.000 €

FASE 2:  Remodelació integral de 4200 m² d’aulari, sala actes, i 4 aules específiques (laboratoris de química, física i ciències, i aula de música): 2.820.000 €.

FASE 2.1: remodelació integral de cuina i menjadors: 210.000 €

Un total d’inversió de prop de 3,8M€, dels quals 1,5M€, els aportarà la titularitat.

Les obres van començar el juny de 2024 amb la FASE 1: reforma del pavelló i vestidors, camp de futbol i paviment exterior, i el dilluns 14 d’octubre s’acaba d’iniciar l’enderroc dels interiors.

El conveni signat amb la  FBA permetrà la remodelació integral de tres laboratoris, de Física, de Ciències i de Química, i una aula específica de Música.

Laboratori de Física:

Es genera un nou laboratori de física, fruit de la redistribució general de l’edifici on s’intervé. Es farà tota l’envolvent de nou, trasdossant i aïllant per l’interior la façana existent. Es faran les obertures noves, se substituirà el paviment, es faran les parets interiors de delimitació i fals sostre. Es faran totes les instal·lacions requerides noves. Per oferir major funcionalitat i diversitat en la distribució dels grups, es proposa formar dos accessos i un panell corredís replegable per tal que es pugui compartimentar en dos subespais.

Laboratori de Ciències:

Es genera un nou laboratori de ciències, fruit de la redistribució general de l’edifici on s’intervé. Es farà tota l’envolvent de nou, trasdossant i aïllant per l’interior la façana existent. Es faran les obertures noves, es substituirà el paviment, es faran les parets interiors de delimitació i fals sostre. Es faran totes les instal·lacions requerides noves.

Laboratori de Química:

Es genera un nou laboratori de química, fruit de la redistribució general de l’edifici on s’intervé. Es farà tota l’envolvent de nou, trasdossant i aïllant per l’interior la façana existent. Es faran les obertures noves, es substituirà el paviment, es faran les parets interiors de delimitació i fals sostre. Es faran totes les instal·lacions requerides noves. Per oferir major funcionalitat i diversitat en la distribució dels grups, es proposa formar dos accessos i un panell corredís re plegable per tal que es pugui compartimentar en dos subespais.

Aula de Música:

La intervenció pretén generar una nova aula de música, que serà adjacent a la sala d’actes, per tal de poder aprofitar-la quan aquesta no estigui en ús, però també se’n pugui separar mitjançant unes grans parets corredisses quan convingui. Es farà tota la envolvent de nou, trasdossant i aïllant per l’interior la façana existent. Es faran les obertures noves, es substituirà el paviment, es faran les parets interiors de delimitació i fals sostre. Es faran totes les instal·lacions requerides noves.