Premi d’Escultura Fundació Bosch Aymerich

Gràcies per participar-hi!

Bases participació 2024

Edicions anteriors

Convoquem la 2a Edició del Premi d’Escultura Fundació Bosch Aymerich, el termini d’inscripció del qual finalitza el proper 22 de juliol. El seu principal objectiu és el foment de la creació artística, així com reconèixer i posar en valor el diàleg de l’obra escultòrica amb l’arquitectònica.

Al Premi poden optar escultores i escultors espanyols o residents a Espanya, que poden presentar una sola obra realitzada entre els anys 2019 i 2023. La particularitat del Premi, únic a Espanya d’aquestes característiques, és la seva dotació econòmica (30.000 €) i el fet que la Fundació no es queda amb l’obra guanyadora.

La inscripció es realitza de forma digital a través d’aquest Formulari online, i la documentació a aportar i els requisits detallats poden trobar-se a les Bases publicades per a la nova edició.

El Jurat del Premi
El Jurat d’aquesta nova edició el composen Ainhoa Grandes, Presidenta de la Fundació Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i Presidenta del Jurat; Andrés Escarpenter, Patró de la Fundació Bosch Aymerich; Ana Vallés, Presidenta de Sorigué i de la Fundació Sorigué; Nimfa Bisbe, Directora de la col·lecció d’art contemporani de la Fundació La Caixa i Asier Mendizabal, artista i professor d’escultura al KKH, Royal Institute of Art d’Estocolm.

L’arquitectura de Bosch Aymerich, vinculada a l’art
El Premi d’Escultura Fundació Bosch Aymerich proposa visibilitzar el diàleg entre escultura i arquitectura, inspirant-se en la voluntat de la generació d’arquitectes a la qual va pertànyer Josep Maria Bosch Aymerich, que va promoure la integració de l’escultura en la seva arquitectura, dotant-la d’un nou estatus en relació a l’àmbit urbà.

En són bons exemples, en el cas dels projectes de Bosch Aymerich, la seu central del Banco de Madrid a la Carrera de San Jerónimo, en col·laboració amb l’escultor José Luis Sánchez, autor dels murals de la façana i el vestíbul. També l’edifici de Passeig de la Castellana, 51, a on a més de dissenyar una façana escultòrica va col·laborar amb l’escultor Manel Álvarez, autor de l’escultura de la cantonada amb el carrer Miguel Ángel. Un altre projecte és l’edifici de Capitán Haya, 41, antiga seu de l’empresa CAMPSA, col·laborant amb Manuel Viola i Andrés Galdeano, autors del més gran mural ceràmic de Madrid, i Alonso Coomonte, autor de les escultures. L’escultor Pablo Serrano va ser un altre dels artistes de reconeguda trajectòria que va col·laborar amb Bosch Aymerich.

Participa! La data límit per inscriure’t és el 22 de juliol de 2024 a les 24:00 hores.